Agenda

Idag nyårsdagen hade vi Rolands mamma här på mat och nyårsskålande. En dag med sorg som förtecken, min mamma brukade alltid vara med oss den här dagen och äta. Nu är hon borta. Jag har tänkt mycket på henne under dagen.

  Min "minst tre kilometer per dags" - promenad blev av i strålande solsken och lagom många minusgrader. Oskar gillar verkligen detta.

Slappardagar kan det bli nu ett tag sen ska vi på något slags avslut / uppstart på jägareförbundet i Molkom tror jag, eller på  Jägaretorpet längre bort uppe i vilda skogen. Jag har dålig koll, det är gubben som har hand om. Kan vara en eller två dagar, något har jag sagt ja till i alla fall. 

Det står på ¨kommunens hemsida att vi personal ska jobba fredag den 7:e, medan barnen börjar först måndag den 10:e, men jag vet i ärlighetens namn inte vad vi ska göra eller om vi ska läsa in den fredagen senare. Får kolla det med mer ordningsamma kollegor, det stod inget mer på hemsidan och inget mai lmed info  kunde jag hitta.



Jag måste verkligen fortsätta och promenera minst 3 kilometer per dag i snabbt tempo, kondisen är inte på topp.

Kommentarer
Postat av: Herta

Det är i vissa situationer som man tänker mer och uppmärksammar mer de ´människor som inte finns hos oss längre. Jag saknar min bror väldigt mycket nu under helgerna då vi alltid sågs då. Olika speciella saker som vi haft tillsammmans osv.

Postat av: Marianne

Vi ska till er och arbeta med nya Läroplanen på fm. Vi kanske syns då :)

2011-01-02 @ 02:26:26
Postat av: Inga Magnusson

Herta: Runt helger så fanns min mamma alltid med och tankarna går automatiskt till henne.



Marianne: Tack snälla kloka kollega. Det låter logiskt.

2011-01-02 @ 09:00:11
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag måste också komma igång med min träning igen. Nu när det har varit så kallt har jag inte varit ute en gång i veckan ens. Jasg som brukar jogga så smått en 3-4 ggr i veckan. Skäms gör jag!



Här börjar arbetet den 10 januari och eleverna börjar den 11 januari. Vårt dagsschema skulle läggas ur någon gång under lovet, men ännu finns där inget så jag vet inte heller ännu vad det är tankt att vi ska göra. Förmodligen samma sak som ni ska göra....inleda arbetet med den nya läroplanen...

2011-01-02 @ 09:49:21
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Mia

Motion ja det behöver vi alla. Jag ska simma idag... blir roligare och skönare med promenader framöver när ljuset besöker oss mer och mer.

2011-01-02 @ 09:57:23
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: TT

Jag förstår hur du känner för din mamma.

Mina jular präglades ju länge av att min mamma gick bort strax före jul och senare av att syrran och hennes karl som brukade svänga över från Stockholm framåt kvällen varje julafton inte längre finns kvar.

Men allt bleknar med tiden även om man tänker på dem extra vid just de här tillfällena.

2011-01-02 @ 10:25:42
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Åsa

Utvärdering kära Inga, utvärdering är på agendan den 7:e! Först aulan sedan årskursvis. Heldag vet jag att det är, men starttid har jag visst förträngt...Ha en bra fortsatt ledighet!

2011-01-02 @ 12:43:05
Postat av: Inga Magnusson

Marie: Det verkar ju så, fast jag hade gärna väntat till måndag också.



Mia: Ja, du brukar ju hålla igång rätt friskt om jag inte fattat fel.



TT: Ja, jag försöker tro på att det blir lättare med åren och som Du säger, minnena bleknar.



Åsa: Suck, det kunde man tänka sig! Det är väl som vanligt att vi ska försöka hitta och utvärdera någon minsta gemensam nämnare som inte finns egentligen! Jag undrar varför Skolverket lägger på oss det här oket av utvärdering. Jag utvärderar gärna min egen verksamhet och gör det hela tiden för att veta hur jag ska gå vidare i det riktiga arbetet, det som jag har makt över, det är himla viktigt men de här gemensamma projekten av utvärdering av en fiktiv verksamhet som inte finns egentligen är bara spel för gallerierna, ´fyller pärmar och hyllmetrar, till Skolinspektionens fromma antar jag.



Tack för upplysningen i alla fall.

2011-01-02 @ 18:29:24
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback