Spikmatta ...

... pratade vi om sinsemellan på studiedagarna i Åkerby. Det är lärorikt med studiedagar, fast inte alltid på det sätt man tror. ;-) Jag har kollegor som rekommenderar spikmatta och som använder den dagligen för ökat välbefinnande. Det är trovärdigt folk. Kanske nåt att testa? Kan tänka mig att alla vassa stick man får triggar igång endorfinerna, som gör att man mår bra. Kroppens eget sätt att hjälpa oss härda ut med smärta. Funkar kanske bättre på kvinnor än män. Vi kvinnor lär ju ha en mer effektiv endorfinproduktion för att kunna härda ut med förlossningar.

Kanske nåt att prova på ändå, trots att jag hört en del rata mattorna efter en tids användning?  

Kommentarer
Postat av: herta

Jag har testat detta på ett gympass som hette något som jag har glömtg det var jätteskönt och gör inte alls iont.

Postat av: TT

Första gången jag la mej på min var jag övertygad om att det skulle göra jättont... och lite ont gjorde det första sekunderna men sen kom ett välbefinnande och tog över. Inom fem minuter sov jag!

Jag har fibromyalgi och trodde aldrig att jag skulle kunna ligga på spikarna men det är inga problem för som du säger, det triggar igång.

2011-02-06 @ 09:53:45
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Ailas

Hm... har aldrig testat och känner inte något behov av det direkt heller. Ofta är den här sortens prylar övergående flugor och raden av sådana är ansenlig... som bekant.



2011-02-06 @ 13:51:30
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: ingrid

Tony fick en i julklapp förra julen, har inte tagit den ur förpackningen, du kan ta den o prova innan du köper en, jag har prövat syrrans, gillade det inte ;)

2011-02-06 @ 19:06:06
Postat av: Inga Magnusson

Alla: De jag pratat med säger också att de somnar på mattan. Fast egentligen mår jag så bra för det mesta, så jag behöver inte må bättre! Men mycket vill ju ha mer som min mamma brukade säga.



Ailas: Visst är det så att sånt här går över.



Ingrid: Tack för erbjudandet, jag testar gärna.

2011-02-07 @ 06:48:54
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback