Önnebyn ...

... gick jag till igår söndag och så här fantastiskt vackert väder var det hela tiden. Kallt i luften, men solen värmde. Oskar var med och fick en ordentlig promenad också, det måste ha blivit mer än en mil fram o tillbaka. Allra sista biten fick vi lift med gubben som hittat harspår när han var ute och lodjursspårspanade. Lodjursspår fanns ute vid Hästöna och där kunde han senare släppa Jazz för första gången på flera veckor.



Det är ett fint hus, Rolands mammas föräldrahem. Precis på andra sidan huset ligger sjön. Och jag är jätteglad att det är i goda händer.


Jag passade på att ta en liten paus här och parkerade mig på ladugårdstrappan i solskenet. Kan inte låta bli att fundera över fönstrens placering. Han måste ha tänkt mer på funktion än på estetik, eller hur man ska uttrycka det. Det blev lite hipp som happ. Ändå var han snickare morfar Agnar. Men det kanske var så redan innan han tog över.

Jag som inte är någon driven motionär märkte att det är vatten man ska ta med sig, inte godis. Här var jag rejält törstig och funderade på om jag skulle klättra upp för backen till Monika och tigga mej lite dryck. Men jag hade ju Oskar med och ville inte klampa in med en hund´också. Fast nästa gång blir jag bjuden på svartvinbärssaft har hon lovat nu när jag berättade på jobbet idag.

Nedan lite andra bilder från den här turen.


Den här platsen är fin, tycker minst en älg och jag. ;-)
På bilden nedan kan man se utsikten ut över sjön om man vänder sig om här.







Sjön syns där nere på båda bilderna här

Det var uppkört med skoter eller nåt så det hade nog gått att åka skidor på sjön  också om man hade velat.

Kommentarer
Postat av: TT

Oh så fint, i det huset skulle jag vilja bo.

Postat av: Herta

Helt underbara vinterbilder.

2011-02-14 @ 22:58:53
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Mia

Vackra vinterbilder. Även den här helgen har vi strålande solskensvinterväder... Jag ska ut på promenad om någon timme... Först litet bloggande.

2011-02-20 @ 11:07:25
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback