Midnattsmässa ...

... var vi på i Missionskyrkan i Årjäng.

Det var alldeles fullt. På uppmaning knödde vi oss i bänkarna för att ge plats åt de sist anlända besökarna. Och jag förstår varför detta är populärt. Man bjuder på en stunds ro från julstressen med plats för eftertanke i text och ton. Det är ett varierande program med sång och musik av många begåvningar, både nya och gamla välkända. Visst kliar det i fingrarna efter varje låt att applådera men det är nog så som någon av ledarna sa; det blir mer helt om vi väntar med applåderna till sist och alla kommer fram då. Bilden ovan visar just det. Tack för en fin upplevelse i år igen!

Senare under dagen kommer lite bilder från vårt julfirande här och där och om en barnbok som jag fått!

Idag ska söner och man gå ut i skogen en längre rundtur med lite matsäck. Jag ska bara vara ledig och läsa Kallentoft, en ny bokbekantskap rekommenderad av Anne och Gunnar här på bloggen. Och så ska jag nog "leka med mina julklappar lite".

Kommentarer
Postat av: Anonym

va mysigt att gå på en midnattsmässa,godfortsättning:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback