Dator och uppkoppling fungerar!

Tack snälla datordoktorn som gjorde ett besök och fixade det hela! Nu leker livet igen och blogg-abstinensen går långsamt över, räkningarna kan betalas. Litet tips bara; om datorn plötsligt uppför sig som om den inte alls vill ha med internet att göra så kan man trycka ner Fn - knappen och så F8. Då ordnar det sig.

Söner har åkte hem och äldste firar födelsedag idag. Tror att han blir bortförd och firad på ett eller annat sätt. Vi ska ringa och sjunga senare när Roland kommer hem från jakten. Himla roligt att få ha dem hemma över jul är det och visst blir det tomt när de¨lämnar oss.

Idag kom tyska vänner till ett av husen, ett bekant par och deras goda vänner, alla från Badow.

I kväll är vi bjudna till andra goda vänner, alldeles svenska men de ska snart till sitt hus i Thailand för några månaders vistelse där. Närmaste kollegan har också hus där och firar där. 

 Och ett antal sms, mms och andra meddelanden kommer från vänner och bekanta som är utomlands just nu eller som planerar att åka. Svenskar är ett resande folk! Nja alla utom vi. Vi nöjer oss med att stryka omkring i skogspartierna runt huset med någon hund i släptåg. ;-)


Kommentarer
Postat av: Susanne P

Visst kan det vara ganska skönt att få åka bort ibland men jag föredrar också att strosa i skogen med mina hundar! :)

Ha det bra!

Kram

Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

inte mycket man kan göra utan dator

2011-12-28 @ 13:59:41
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Gunnel

Jag gillar också att resa, men julen vill jag alltid fira i Sverige...fastän vi nästan aldrig har nån snö då i Skåne. Hoppas din dator fortsätter må bra nu. Ha en skön mellandagsvecka.

2011-12-28 @ 14:44:46
URL: http://sigrid-gunnelsblogg.blogspot.com/
Postat av: Veiken

Tack för tipset.Fn+F8, ska aldrig glömma det - tror jag- Det är väl konstigt att man blir så beroende av en sak, man nästan inte visste om för 15 år sedan..

Hoppas sonen var nöjd med sin födelsedag. :)

2011-12-28 @ 19:47:51
URL: http://www.veiken.se/
Postat av: Inger Maryissa

Intressant det du berättar om att trycka på Fn-knappen och F8

ska man göra det om man inte kommer ut på nätet ?

och gäller det på Windows 7 ?

Så skönt att ha en datordoktor som kan komma på besök.

önskar jag hade det när det krånglar

ha det så gott

2011-12-28 @ 22:01:46
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Selma

Själv funderar jag en massa på ayy jag skulle vilja resa någonstans, speciellt om hela köket ska fixas så att jag vare sig kan laga mat eller ha ett golv att gå på.

2011-12-29 @ 02:51:01
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback