Ledig onsdag - agenda!

Min första lediga onsdag, träningsdag inför pension, gick väl så där halvbra. Den  startade med ett grovt återfall i arbete, men utvecklade sig senare till det bättre.

- Vaknade vid 6-tiden, läste tidningarna på nätet, bloggade och somnade om igen
- Drömde om skolan och elever till kl 10.00 (Helt galet eftersom jag tagit en dag i veckan ledigt för att ägna mig åt annat än jobb, för att vila! ;-))
- Ringde ett par jobbsamtal eftersom jag fått ett par idéer medan jag sov! Hmmm??? Borde alltså inte göra egentligen, men jag var rädd för att glömma tills imorgon och inte hinna då!
- Duschade länge utan jäkt
- Kokade potatis till middagen senare idag
- Tvättade och strök
- Försökte skicka ett dokument på den stora datorn men den ville bara uppdatera och installera i flera timmar - gav upp.
- Tog en snabb  och lång promenad med Oskar (=taxen, inte någon ny man) i duggregnet med regnkläder på.
- Ny dusch
- Gjorde finskuren pyttipanna på älgköttet från tjälkölen häromdagen till gubben kom hem
- Paltkoma efter maten - där är jag nu.
- Sen åker vi ut till Harlegan och träffar bekanta en liten stund.
- Därefter ska jag ägna mig åt IKEA-KATALOGEN, tillsammans med en stor del av Sveriges befolkning. Det är en speciell dag när den kommer. Då stannar en del av liksom.

Kommentarer
Postat av: Veiken

Tjälknöl..... det måste jag göra snart. Det är flera år sedan vi hade det till middag. Oh, så gott! :)

Postat av: Herta

Det skall vara mycket vitt.

2011-08-24 @ 20:43:51
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Zarah

Jaja, du får träna på! Jag har blivit mycket bra på att vara ledig när jag är det, även innan jag slutade min anställning! Tidigare om åren fanns tankarna och nya idéer poppade upp hela tiden - arbetsidéer alltså. Jag är redo för pensionärslivet den dag jag väljer att gå i pension!

2011-08-25 @ 09:05:22
URL: http://verandan.svenskablogg.se
Postat av: TT

Jag blir avis! Vill också trappa ner!

Har en kollega som gör som dej fr o m september men hon kör lediga fredagar.

Du vänjer dej och det blir sååå bra såååå! :o)

2011-08-25 @ 16:26:22
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback