Impala - Saied




Bilen har allt ett nummer, men jag har blockerat det. Man brukar göra det på nätet. Jag vet inte varför men för säkerhets skull gör jag det också.




Det här är en specialitet innanför vindrutan; en slipad glasplatta som bryter bilden av trafikljus så att man ser i den om det är rött eller grönt ( om jag förstod det hela rätt), man behöver inte kolla på trafikljuset direkt. Märklig uppfinning!



Vi fick besök igår fredag av Saied (tror han stavar så!) och hans fina Impala, direktimport från USA, anlände nu i sommar. En särskild eloge från mig för den matchande skjortan! En julröd hade inte funkat ihop med den här läckra pastellen!

Saied jobbar över hela världen och har alltid mycket intressant att berätta. Nu fick vi också möjlighet att överlämna presenten som vi skulle ha haft med på födelsedagskalaset om vi hade kunnat komma som planerat.


Kommentarer
Postat av: Herta

Läcker om man har egen bensinstation.

Postat av: Suss

Den här typen av bilar är inte mitt stora intresse, om man säger så, men fin är den.

2011-08-06 @ 16:39:01
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Zarah

Raggarbil kallades sådana här i vår ungdom... Bensinslukare... Snyggt att titta på med den matchande skjortan.

2011-08-06 @ 22:02:47
URL: http://verandan.svenskablogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback