Glömd maträtt ...

... åt vi igår kväll tillsammans med Marek + fru: varma smörgåsar med svampstuvning. Det har vi inte ätit på åratal, men det smakade ríktigt bra. Det hela var lite improviserat från början så jag hade för lite av färsk svamp. Jag bad gubben gå till frysboxen och hämta ett paket frysta kantareller till hjälpen.
- Jag kan gå ut och plocka, sa han.
Jag tvivlade på att han skulle hitta något så snabbt men efter 20 minuter kom han tillbaka med massor av svamp.
Det är ett fantastiskt svampår, och så har han sina hemliga ställen säger han. ;-)
"Desserten" blev bigarråer inlagda i alkohol (Calvados) + vaniljglass och vispgrädde. Inte helt fel, körsbär är aldrig fel.

Kommentarer
Postat av: Herta

Å varma mackor. Jag minns mitt 70 tal................

Postat av: Zarah

Varma mackor gjorde jag med jämna mellanrum för många år sedan. Sedan försvann den vanan, men jag har faktiskt gjort det några gånger i år! Jag tror mitt nyväckta intresse för de läckerheten kom av tips från någon bloggare. Tänk att man glömmer bort vissa saker som man gillar...

2011-08-11 @ 22:29:43
URL: http://verandan.svenskablogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Jo, det är verkligen gott med varma smörgåsar med svampstuvning

Kommer ihåg när jag var barn och pappa kom hem med svamp, som mamma sedan stekte i smöt,

och vi hade på kvällssmörgåsarna

mums...vad det var gott

2011-08-12 @ 16:38:06
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback