Sparkdräkt för vuxna - Onepiece...

... är norsk affärsidé som slår stort just nu berättas i Dagens Industri. Finns som lusekofta och flagga exempelvis.  Man har butiker i Los Angeles bl.a. och växer i tokfart. Det handlar alltså om overaller som enligt uppgift ska vara sköna att ha på sig när man bakfull behöver sjunka ner i soffan och slappa. (????) Med tanke på hur sällan jag är bakfull (handlar inte om förment hög  moral - jag har helt enkelt svårt att häva i mig mycket alkohol på en gång, ett par glas vin räcker bra!) så är det alltså en investering jag kan avstå ifrån och istället satsa på nya trädgårdshandskar. De från förra året ser märkligt stela och korviga ut.

 Overaller för vuxna påminner mig osökt om 1968 och flower power -epoken. Då skulle vuxna, både män och kvinnor,  ha mys - pysoveraller men kanske inte för att vara bakfulla i utan mer för att bekvämt kunna halvligga på golvkuddar i och kollektivt lyssna på musik, sjunga, spela, prata och så. Jag har nostalgisparat en kycklinggul plyschoverall från den tiden, (Ni skulle bara se!) och jag vet varför den förblev nästan oanvänd; det är himla krångligt att gå på toa i Onepiece (om det nu inte görs någon liten praktisk lucka därbak förstås). Det blir kallt när man flår av sig hela överdelen och så riskerar den att hamna på golvet framför toastolen om man inte lyckas fånga in och hålla kvar alltsammans med en arm.

En kvalificerad gissning är att det blir en kortvarig modevåg den här gången också.


Kommentarer
Postat av: Herta

Vill inte ha någon. Skulle inte längre passa min putfit i övrigt tror jag. Däremot förstår jag att det måste vara skönt om än något opraktiskt när damrummet skall uppsökas. Jag hade ingen under studietiden. Våra samlade mysoveraller som fanns i det dåvarande hemmet blev omsydda till barnkläder. Sonen bekläddes i teracotta, brunt osv. Han trivdes utmärkt i detta som liten kille. Praktiskt och hans mor fick öva sina sypunskaper. Jo jag har en psykkjol kvar inköpt i en liten speciell butik bakom järnvägsstationen i Örebro.Undrar hur länge den butiken fanns kvar?

Postat av: Anonym

Vill inte ha någon. Skulle inte längre passa min putfit i övrigt tror jag. Däremot förstår jag att det måste vara skönt om än något opraktiskt när damrummet skall uppsökas. Jag hade ingen under studietiden. Våra samlade mysoveraller som fanns i det dåvarande hemmet blev omsydda till barnkläder. Sonen bekläddes i teracotta, brunt osv. Han trivdes utmärkt i detta som liten kille. Praktiskt och hans mor fick öva sina sypunskaper. Jo jag har en psykkjol kvar inköpt i en liten speciell butik bakom järnvägsstationen i Örebro.Undrar hur länge den butiken fanns kvar?

2011-04-03 @ 16:42:13
Postat av: Veiken

I mina öron låter det urdumt. Precis som du skriver, men måste nog vara akrobat för att hantera Onepiece grejen på toa.

Jag säger bara magsjuka.......

2011-04-03 @ 17:14:20
URL: http://veiken.wordpress.com/
Postat av: anne

Dotter har en sådan. Hon reste till Vancouver i den och gissa om hon blev uttittad på flygplatsen...!?!

2011-04-03 @ 17:42:03
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Nina Lindh

Det där med att overallen ramlar ned vid toaletten... det gillar inte jag. Ok, hemma är det väl rent, men överallt annars.



Och att fläka av sig i princip allt vid toabesök, nä.

2011-04-03 @ 21:53:55
URL: http://ninalindh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback