"Kommer hem" hette den ...


... inte "Flytta" som jag skrev. Och det kommer för alltid att synas på utställningspresentationen som jag klistrat på baksidan av tavlan. Så gör jag sedan några år tillbaka, ber att få ett ex med mig och sätter den bakom tavlan. Jag påstår att det är för att arvingarna ska veta vad det är för bild och hur den kommit i min ägo. Men egentligen handlar det mest om att jag själv glömmer bort efter några år när, var och hur jag fått tag på den, samt även vad den betingat för pris. Nu är bilden hämtad i alla fall och på plats här hemma, även om placeringen inte är den ultimata. Får fundera lite över den. Vi hade sällskap av R och Å-B ut till Kerstin. Eventuellt gör vi en tur lite senare till det där fina växthuset som ligger i Holmedal (?) och köper några plantor och bara tar en fika eller nåt.


Kommentarer
Postat av: Gunvor

Ojdå! En sån skillnad. Det ser ju ut som om hon går mot bilen, så din tolkning stämmer bättre känner jag. I vilket fall är den vemodig: höst, ingen synlig ingång till huset, ingen som tar avsked alternativt välkomnar, början femtitalet, ut i stora världen/hem och hälsa på.

Postat av: Herta

Man skall skriva info om sina konstverk på baksidan. Allt är av intresse hara jag hört på antikprogrammen på TV....

2011-04-26 @ 14:42:01
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Mia

Ja, kul att ha historia bakom sina väggprydnader. Vacker är din tavla!

2011-05-08 @ 10:03:54
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback