Fint centrum i Årjäng...

... har vi inte än riktigt men vi kommer att få det. Jag insåg det idag när jag faktiskt tog mig tid att flanera runt där i folklivet och känna in den nya torgplatsen. Och folkliv var det verkligen, det är alltid norskinvasion skärtorsdagen, de har röd dag. De här tre mc-åkarna från andra sidan gränsen tittade ut över den öken som ska bli det nya torget, det som vi nu funderar kollektivt på utformningen av. Eftersom besökare inte vet vad som är på gång så kan väl det här se konstigt ut. Kanske vore det läge att sätta upp en skylt med info om varför det ser ut som det gör. Och så vore det inte fel med en radda bänkar och bord efter COOP-väggen så att folk kan äta medhavd matsäck eller inköpt glass eller bara vila benen och kolla på folk. Det var ju det man gjorde på det gamla torget, tittade på varandra. Ha ha... va konstiga människor är egentligen!




Här skulle det kunna vara en infoskylt.


Jag som är kitschigt lagd gillar ju förstås den här Årjängssouveniren. Den fanns i den nya butiken vid nya torget.


Utanför den sjöng en man och det lät bra, kommer att passa med ett typ speakers corner någonstans på torget i samband med lekplats för barn och fikaplats för vuxna.


En bit av Storgatan var avstängd och det var himla trevligt. Nu när det var så mycket folk i rörelse så blev det lugnt och gemytligt i sommarvärmen. Det finns ju ändå parkeringar och bilgator bakom husen på båda sidor.


Glada påskkärringar delade ut gratis godis och reklamblad med affärserbjudanden. Det blev glatt mottaget av alla och de höjde verkligen stämning med sina glada tillrop om glad påsk! Jag avidentifierar dem för säkerhets skull eftersom jag inte har lov av föräldrarna att publicera bilder på dem på nätet. Lite synd för de var så söta.


Jag passade på att kolla in på mina favvobutiker här, exempelvis Stuket som fått in en massa nytt fint och så Fribergs glasmästeri och inredning. Där hos Irene köpte jag billiga tavlor som jag kommer att visa sen på bloggen. Jättefina var de och knappt rampriset en gång. Jolins home, den nya inredningsaffären i lilla lila huset fick också ett besök. Jag passade på att köpa ett armband som passar till halsbandet som jag nyss fick. De heter VÅGEN tror jag om jag minns rätt.

Väldigt bra ordnat i år med påskhandeln i centrum, trevligt med påskkärringarna som delade ut godis och reklamblad, bra att stänga av Storgatan en bit, kul med lite musik på nya torget, bra med reklamerbjudanden i butikerna, det var mycket folk överallt. Och jag är nöjd med att det på reklambladet inte längre görs reklam för centrumorganisationens ledare. De senaste bladen har hon använt en stor del av platsen till reklam för sin egen person, med stora bilder på sig själv. Och det hör inte hemma där. Men nu har vi tydligen fått en annan centrumledning;  Birger.  Och det är bara att gratulera Birger till ett bra arrangemang igår. Det bådar gott för framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback