Rensade mailboxen o hittade det här:


Polisbrist i Norrbotten??


Halvor Karlsson i Antnäs skulle gå och lägga sig när hans fru sade till honom att han hade lämnat ljuset på i garaget, vilket hon kunde se från sovrumsfönstret.

Halvor öppnade bakdörren för att släcka ljuset men han såg då att det var tjuvar i garaget som stal grejor.

Han ringde polisen som frågade om någon hade tagit sig in i bostadshuset. Halvor sa nej.

Polisen sade då att alla polisbilarna var upptagna och rådde honom att låsa alla dörrarna så skulle de skicka en bil när någon blev
ledig.

Halvor sade okey och lade på telefonen samt räknade till trettio. Sedan ringde han polisen igen.

- "Hej, jag ringde alldeles nyss för att det var folk som stal saker ur mitt garage. Nu behöver ni inte komma för jag sköt dom nyss".

Sen lade han på telefonen.

Inom några minuter kom sex polisbilar, en piketstyrka, en helikopter, en brandbil samt två ambulanser. De grep tjuvarna på bar gärning.

En av polismännen sade till Halvor,
-"Jag tyckte du sade att du hade skjutit dom".

Halvor svarade:
-"Jag tyckte du sade att det inte fanns några lediga bilar"

Här i Värmland tror jag inte att vi skulle behöva dra till med att vi har skjutit tjuvarna, det skulle nog räcka med att säga att vi tror oss  ha skjutit en varg. Då kommer polisen farande som ett skott och en stor utredningsapparat sätt genast igång med avancerad dna-testning och hela köret.

Kommentarer
Postat av: Marie

Hahaha...den var bra! :-D

Postat av: TT

Ja jisses, nu vet man vad man ska säga när något händer, och det är nog så att man får prata om att det är varg man dödat.

Såg på Facebook att en tjej såg varg när hon var ute och red tre mil utanför Västerås.

2010-09-11 @ 09:29:38
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Mia

hehe.... jag har mycket att lära!

2010-09-11 @ 16:34:49
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback