Öppet hus ...

... har vi idag, fredag,  på min skola. Det är ingen slump att den ligger på en fredag, många föräldrar jobbar 4-dagarsvecka i Norge och kommer hem på torsdag kväll till sin familj. Öppet hus är ett bra evenemang där föräldrar har möjlighet att besöka sina barn i skolarbete. Det utnyttjas mest av föräldrar till yngre barn. De kan också äta med i matsalen om de anmäler innan.

Jag själv ska hinna till ett möte nu på morgonen klockan åtta och stanna kvar på ett annat efter ordinarie arbetstid så jag får en längre jobbfredag än vanligt, men sen är det helg.

I kväll ska vi en sväng till Hol, till A o U som har besök av familjen Haverkamp. De ska tillsammans delta i fisketävling i Västervik sen. Vi ska också träffa fiskegästerna i en av stugorna senare på kvällen för att summera deras vecka här.

I morgon ska vi till K och M. Det kan bjudas exotisk pippi, vad vet jag? 

För övrigt är helgen lugn och jag ska hinna gå mycket, pyssla lite i trädgården, komma ifatt här hemma med tvätt och lite småstädning (som nog borde vara storstädning, men den får vänta till älglovet).

Uppdaterat: Det är en mysig stämning på skolan när det är Öppet Hus. Man hör många glada skratt och surret av samtal överallt. Och barnen är lite förväntansfulla, det är ju spännande att ha egna och andras  föräldrar där.

Kommentarer
Postat av: Lotten

Öppet hus brukar vara intressant, fast när jag jobbade heltid också lite av ett stressmoment (eftersom jag måste fundera över ledighet på jobbet). Fast jag tror det mest varit eftermiddagar hos oss.

Postat av: frikadellen

Fyradagsveckor vore en hit sannerligen!

2010-09-24 @ 12:44:54
URL: http://frikadellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback