Marknad i Årjäng ...

... är det den här helgen. Jag har glömt skriva om det. Men så är det i alla fall. Den började idag fredag o pågår till och med söndag. Alla försök till att bedriva undervisning i skolan den här fredagen varje år, är i stort sett bortkastad. Det enda och överskuggande intresset är vem man ska gå på marknaden med och vilka karuseller som kommer tillbaka och om det är några nya.

Bortåt
100.000  besökare om jag minns rätt brukar det vara på tre dagar och så där 700  knallar. Det är ofattbart många i lilla Årjäng.

Förra året var vi där med dotter och barnbarn. Bilderna är från det tillfället. Fast de bilderna  får hänga med i år också även om de inte är här hos oss i år. Men marknaden är ungefär så här varje år.





















Vild-Hasse brukar vara där och sälja sina böcker, jag vet inte om han kommer i år igen. Han far nog illa med sig och ser lite sliten ut ibland, ändå har han hängt i länge nu.



Hittade en bild på dotter också vid besöket för ett år sen tror jag, eller kanske något mer år sedan. Vi var vid trollet på Claras torg. Jag tycker om den här bilden, som för mig är mer än en bild av en dotter. Den är också bilden av en ny generation föräldrar, med ett vakande öga på de två sönerna som leker vid trollet och samtidigt en latte i ena handen och en sms- maskin i den andra. Det är alltid kontakt med de godaste vännerna.


Kommentarer
Postat av: Marie

Landsbygden känns alltid så lockande när du beskriver den. Här i Stockholmsorådet är det "mättat" när det gäller både marknader och eventuella karuseller. Visserligen tycker både barn och vuxna att det är roligt här också, men inte på det sätt som du beskriver det. Går man så går man på marknaden och gör man det inte så går man på en annan, ingen stor sak liksom...

Postat av: Mia

Instämmer i att det är en underbar bild på din dotter!

2010-09-18 @ 12:33:43
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Inga, hon är otroligt vacker er dotter. Som ett väsen ur de djupa skogarna, som bara svävar fram och materialiseras till en människa. Ditt hår ser jag också på toppen av henne, som jag minns det från förr alltså!

2010-09-18 @ 18:47:35
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Ja, stora event blir jättestora här i den lilla orten.



Mia: Bilden är så symbolisk för mig.



Suss: Om min dotter är vacker eller inte kan jag inte ha synpunkter på. Man vet liksom inte hur ens barn ser ut, man har ju alltid sett dem och de har sett likadana ut ungefär. Men jag gillar bilden och symbolerna i den. Mitt feschliga hår hoppas jag att du inte ser på det stackars barnet. ;-))

2010-09-18 @ 22:52:24
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback