Här har jag varit idag onsdag!



Jag och kollega har varit i den här staden och gått utbildning till Robo Memo coach. Dvs vi ska kunna arbeta med det program för arbetsminnesträning som har utarbetats vid Karolinska institutet, (påstår i alla fall företaget som har hand om det) och som är det enda med vetenskaplig dokumentation som visar att det fungerar. Arbetsminnet är centralt i läsinlärningen. Vi hoppas kunna göra insatser tidigt för de elever som vi ser på tester har brister i arbetsminne. Det var en givande dag och vi ser fram emot att få göra riktade och tidiga insatser runt de elever som vi kan misstänka får problem med läsinlärningen.












Det sista kortet i den här raden tog jag på en ort på hemvägen. Där försökte vi få ner en fullkomligt oätlig kycklingwok. Men vi överlevde.

Kommentarer
Postat av: anne

Men var är det du har varit? Finns Olof Palmes Plats i Stockholm...?

Postat av: Trolda

Javisst känner jag igen matstället! Där brukar jag INTE äta kan jag säga...varken gott eller trivsamt är det. Tänk...du kunde ju kommit upp till mig och köpt bakad potatis eller en smörgås istället...vi har ju även ett café på jobbet nämligen - mest med FIKA då men bakpotatisen hade säkert smakat bättre än det du alltså inte tyckte om här. Synd att du iallafall inte kikade upp till mitt jobb - hade varit kul att få säga hej! :) Hallen är färdig, men saknar den där byrån o medföljande pynt, så bild dröjer, MEN kommer - lovar tala om för dig när de är på plats! :)



Trolda - önskar dig en fin helg! =D

2010-09-24 @ 07:56:18
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback