Första harjaktdagen ...

... är det idag, första september. Gubben gick förstås ut redan vid fem-tiden och släppte Jazz. Men ingen jakt ännu så länge och klockan är sju, men han har haft slag länge, dvs vittring efter hare, spår som han letar i. De är ungefär där den här bäcken rinner fram, vid Spriklerud / Döverud.

Sen får vi passa på att gratulera Matilda som fyller år idag. Det är alltid lätt att komma ihåg hennes födelsedag eftersom det är just den här dagen.

Grattis Matilda där Du nu befinner Dig, antagligen på Lillerud gymnasieskola med hästinriktning.


Det är mycket vatten i markerna fortfarande efter det myckna regnandet.

Kommentarer
Postat av: TT

Tror min gubbe tycker det är lite trist nu när han inte har någon hund längre... men det var ju hans eget val i och för sej.

Postat av: Selma

Hunden här får diverse i nosen. Ibland är jag mer än nyfiken på vad. Det syns en skillnad på om det är bara hund eller något som kräver mer ingående sniffningar. Det sägs att det synts en grävling här och jag får för mig att de djupare indragen i nosen kan handla om den. Nu är han ju inte jakthund så han slutar rätt snart att bry sig när han liksom sorterat in doften i minnet.

2010-09-01 @ 15:13:05
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback