Agenda på sikt

Livet går så sakta in i den rytm som det har under jaktåret, dvs gubben går upp tidigt varje lördag- och söndagmorgon, släpper hamiltonstövaren Jazz för harjakt.  Det innebär att vi nattsuddar inte på helgerna utan går hyfsat tidigt i säng. Så småningom kommer rådjursjakten igång och då släpper vi taxen Oskar på eftermiddagarna  och jag går med.

Under marknadshelgen har Stockholmssonen aviserat besök i hembygden tillsammans med fästmö Carin  (låter allt högtidligt!) hennes syster Lina och gode vännen Sascha ( som inte stavar så men min dator vägrar att göra ett litet tak (circumflex?) över s, gör bara det över vokaler). Jag antar att besök på Årjängs marknad står på dagordningen, liksom svampplockning och jakt. Vi ser fram emot att få se Saschas numera legendariska gröna stövlar.

Under hösten blir det en vecka som vi tillsammans åker upp över till Östersundstrakten. Gubben ska jaga hare och jag ska bara hänga med och ha semester. 

Bortåt advent  planerar vi en vecka upp i Umeå hos dotter och barnbarn och hoppas att nallen har gått tillbaka till skogen då. Den resan kan ju betraktas som en jaktutflykt, men också som en ren flykt ;-)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback