Rapporter från älgjakten ...

... på Harnäs vvo kommer jag att lägga ut här under dagen. I den mån jag får några från gubben förstås. Men jag förväntar mig att det kommer bilder, sms och ett och annat telefonsamtal under dagen. Han fick ju tag på älghund till slut att ta med sig. Det var lite kris där en stund när det såg ut som om han skulle få sitta på pass istället för att jaga med hund. Men nu får han låna Martins  hund (tror jag det var)först under måndag - tisdag och så Therese hund onsdag -torsdag. Tidigt i morse ringde de norska älgjägarna som bor här och meddelade att de kört fast med bilen ute på åkern när de kom inatt.  De ringde sent i går kväll medan de höll på att dra ut en älg på jakt i Norge, de var alltså försenade. Och så skickar jag nu med en extra jacka till Katrine, det  var flera minusgrader i natt och kan bli ännu kallare innan solen gått opp.

Kommentarer
Postat av: SolSkuggan

Tack för titten in hos mig! Ska verkligen försöka bättra mig och få till stånd ett och annat inlägg.

Ja du Inga jag fick mig också ett gott skratt när jag såg och läste om kamouflagekläderna.. Hahaha!

Det ska vara en tysk katalog som ska komma med det=)

Ha en finfin måndag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback