Bananflugjakten ...

... intensifieras. Nu har jag tagit till den ultimata lösningen, dvs vinägerblandning med vinäger + honung + diskmedel (i koppen och på fatet)  i för att locka fram dem och förhoppningsvis få dem att drunkna. Dammsugaren fick jag tips på från Diether och så på bloggen från Marie. Den åkte fram och nu får den ligga på köksgolvet så jag kan ta dem när de dyker upp och springer på kanten. För så är det. Efter ofrivilliga men flitiga studier av deras beteende så kan jag konstatera att de gillar Jamesons whiskey, vitt vin och vita kanter.  Dammsugaren är effektiv, under den tid det tog för tre flugor att dränka sig i vinägerblandningen, så tog jag ett 20-tal med dammsugaren. D. använder dammsugaren även till att bekämpa getingar med hemma hos sig.  inte helt fel.

Men frågan är om de bara tar ett varv ner till källaren genom dammsugarslangen, där behållaren för centraldammsugaren sitter, och så flyger  opp i våningen igen???



Kommentarer
Postat av: Ailas

Dammsugaren funkar, har också testat den. Fast när jag först tittade på bilden, lite slarvigt - medges, så tyckte jag att det var en råttefälla. Undrade om inte Inga blivit helgalen. :D



Lycka till med jakten!

Postat av: Trolda

Åh så underbart med lite DRAMATIK här på bloggen...;-) Följer din kamp med stor spänning och hoppas du råder bot på ohyran snart!!! =D



Trolda - =D

2010-10-05 @ 13:51:34
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: TT

Jag dammsuger också getingar och stoppar lite hushållspapper i röret efteråt så det inte kan komma ut.

Nej, jag spelar tyvärr inte gitarr, har fått en akustisk med kurs på CD... får se när jag hinner testa den.

2010-10-05 @ 23:38:25
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahaha...ja, jag har ju inte ngn centraldamsugare så där har jag inget bra svar. :-D

2010-10-07 @ 19:09:25
URL: http://www.mariee.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback