Tinnitus ...

... trodde jag ett tag att jag hade fått - en ovanlig variant med ett lågfrekvent bullrande ljud som malde på i öronen hela kvällen. Men när strålkastarknippet svepte in över vardagsrummet  strax före läggdags så föll myntet ner:

Det är arrendator -O som har fått ett sånt där anfall av nattarbetslust igen. Nu ska åkrarna på Liane plöjas och det med sprudlande energi. Dygnet om går plogen, varv efter varv runt egendomen, tills varenda torva är vänd. 
Och mörker är inget hinder, hela maskineriet, fram, bak och åt sidorna badar i ett flödande ljus.

Jag vet inte om det ligger någon Rudolf Steiner- magi i att plöja just på natten och just det här dygnet, men jag böjer mig fromt för skälen, vilka de vara månde. Kanske något från bondepraktikan? 

Flitiga är de i alla fall våra kära arrendatorer från Långserud.  Och fint blir det. De är duktiga jordbrukare och såna växer inte på trän längre. Jordbrukare över huvudtaget växer inte på trän, de är nästan utrotningshotade. Vi är glada att våra arrendatorer är kvar i alla fall.  

Kommentarer
Postat av: Suss

Det där med ljud är ett intressant fenomen. Jag har varit med om liknande funderingar som du. Ttinnitus har det aldrig varit som tur är, utan alltid haft en naturlig förklaring, men nog får man tänka ett tag innan man kommer på vad det är som låter.

Postat av: Inga Magnusson

Suss: Tyvärr så kan jag ibland, fast väldig sällan, drabbas av en tinnitus som är just som ett malande maskinljud.

2010-11-03 @ 06:58:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Den där Steiner.... Var det inte genomgågna sjukdomar som förbereder oss för vårt kommande liv...?



Jag var på brödbakningskurs på Skillebyholm och förstod att kocken inte var särskilt imponerad av filosofin. Det är jag väl inte själv heller men så länge jag får ta del av deras mjölksyrade morötter kan jag "uthärda". :)

2010-11-12 @ 18:58:49
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback