Svenskhare fälld i Mölntegen.

Här fälldes i alla fall en äkta svensk skogshare, torsdag i Mölntegen. En av invånarna där var aspirant på haren och tog sig an den till föda. Jazz jagade bra enligt gubben. Han är nöjd och på söndag startar han på ett jaktprov.


Eirin tog bilden med Rolands telefon. Den är inte alls så dåligt kamera i. Viltet hedras med en grankvist förstås. Ser att gubben har på sig det vi kallade Nordmarksmössa. Det var mössor vi, jag också minsann, stickade på löpande band för väldigt länge sedan, minst 25 - 30 år sedan. Märkligt att den håller än, men kanske har han flera på lager, jag vet att jag stickade såna till alla i familjen och några till. Ren ull är det.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Hmm svårt att kommentera här kanske

Postat av: Lena

Jag håller tummarna för Jazz på söndag och hoppas han hittar en bra hare.

2010-11-11 @ 22:31:53
Postat av: Inga Magnusson

Lena: Det gick bra att kommentera, Anne hade inte lyckats förut.

Om Jazz jagar då som han har jagat de senaste tillfällena så kommer han att lyckas. Det ska bli spännande, men som Du säger, mycket hänger på att han hittar en bra hare, som inte drar runt på vägar eller kryper in.

2010-11-11 @ 22:36:09
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Hej! Du behöver inte vara orolig för mitt analyserande. Jag vill mest veta om jag har läsare i närområdet och varför eller hur de kommer hit.

2010-11-12 @ 09:34:51
URL: http://hertablogen.blogg.se/
Postat av: Selma

Jag är igång igen och stickar mössor. Det är rätt sällan jag gör det.

2010-11-13 @ 10:36:19
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback