SCEN I SVENSBYN!!!!

Nu fick jag lov att berätta den positiva nyheten om Sillerud.

 Hembygdföreningen, med Primus Motor Rickard Ohlin i spetsen för projektet, har beslutat att bygga en permanent scen i Svensbyn istället för att hyra kommunens portabla att sätta upp och ta ner varje gång. Förra sommaren ordnades ju två större artistevenemang i Svensbyn, Packmopedsturnén som drog runt 1100 pers och Niclas Strömstedt som drog runt 4-500.  "Arenan" vid hembygdsgården  blir som en amfiteater med scenen längst ner och publiken uppåt.  Alla kommer liksom nära scenen, alla hör och ser bra. Bakom det hela ser man ut över Svensbysjön och solnedgången här är en höjdare kan jag säga.  Dessutom kan man ha mat och dryck och annat längst upp vid hembygdsgården nära publiken och lätt tillgängligt.


 

Nu är det bara för hugade sponsorer att ställa sig på kö och anmäla till Rickard eller hembygdsföreningen. Det behövs förstås material, arbetskraft och klingande mynt. Det finns många i bygden som har möjlighet att ställa upp. Ingen kan göra allt, men många kan göra lite var och då går det att ro hem ett sånt här projekt. Vilket lyft för bygden att ha en riktigt scen!  Med Rickards kontakter så vet man aldrig var det kommer att sluta. Himla spännande!

Packmopedsturnén kommer tillbaka 2011, det är redan klart. Sen ruvar Rickard på fler hemlisar som inte är offentliga än! Vi väntar!

Kommentarer
Postat av: TT

Ja, det låter spännande.

Jag skulle, som jag sagt tidigare, trivas att bo som du!



Jag tog dubbla påsar ifall det skulle läcka och så drog jag sockor utanpå dessutom för att inte halka och för att inte katterna skulle anfalla hela tiden. :o)

Postat av: frikadellen

Ojojoj! Big events alltså!

2010-11-11 @ 12:41:53
URL: http://frikadellen.blogg.se/
Postat av: Thalina

Så fint det kommer att bli och vad det kommer att liva upp bygden. Kram Thalina

2010-11-11 @ 15:43:51
URL: http://thalina.blogg.se/
Postat av: Trolda

Vilket drag-plåster för hela bygden! Här har det dock varit drag-KAMP med vagnen...just det! ;-)



Trolda - tjingeling! =D

2010-11-11 @ 16:22:38
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Suss

Häftigt att få en "egen" scen i er lilla by, om du ursäktar att jag kallar den så. Det kommer säkert att dra folk.

2010-11-14 @ 20:38:07
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback