Min nya dator!! msi cx605


ÄNTLIGEN HAR JAG BÖRJAT!


Gubben har travat runt mig och maskinen som en osalig ande nu sen igår för att få se hur det funkar.

Nu är den klar, min nya laptop, laddad  och  fin, en  blank svart sak som ska klara batteridrift i alla fall en timme. Och det ser ut att stämma. Den heter nåt ovanligt; msi  cx605. Vad nu det kan ska betyda. Bra är den i alla fall. Och så finns det windows 7, Photoshop elements,  inbyggd kamera i skärmen för skype,  virusskydd förstås, HDD 500 GB och så en massa andra siffror och bokstäver som jag inte heller begriper. Men det ser förtroendeingivande ut med så höga tal.

Skärmen är behagligt lagom ljus, kontrasterna ligger stilla så den blir inte jobbig att se på, den ger tydliga och fina bilder. Ska bli roligt att använda den.

K i Signebyn har gjort i ordning den, installerat nytt och lagt över en massa bilder o texter  från gamla datorn, trots att hårddisken kraschade på den. Helt fantastiskt, han är nog en ängel. Och han har gjort i ordning allt så fint och nu hoppas han (o jag) att jag äntligen ska börja sortera saker och ting som jag lägger in på den, prydligt i mappar och inte bara slänga in på första bästa lediga plats. Nu börjar ett bättre liv med andra ord. Som så många gånger förr. ;-))

Den gamla datorn var drygt 10 år om jag förstått det rätt så den avgick med den äran. Inte många datorer som blir så gamla.

Nu fungerar mailen igen, jag kan öppna och skicka på samma adress som vanligt.

SÅ NU FÅR NI GÄRNA SKICKA MAIL TILL MIG SÅ ATT JAG KAN FÅ KLICKA IN ERA ADRESSER ISTÄLLET FÖR ATT MED STOR MÖDA PLITA  IN DEM I ADRESSBOKEN.

Kommentarer
Postat av: anne

Grattis till den nya svarta!!! Vad heter hon/han? ;)

Postat av: Anonym

Anne: Tackar! den heter verkligen msi.

2010-11-02 @ 21:08:04
Postat av: Inger Maryissa

Grattis till den nya datorn !

och den ser så fin ut också.

och innehållet i den verkar toppen och även skärmen...för det är ju så viktigt.

Oj, att din gamla dator blev 10 år....det var inte dåligt....

Mina datorer har hållt högst i 5 år, och den sista i 3 år.

Min nuvarande dator är snart 3 1/2 år och hoppas den håller länge till..

Har inte bestämt mig än om nästa dator blir en stationär ( som jag har nu ) eller en laptop.

Hoppas jag inte behöver bestämma mig före jul ;-)

2010-11-02 @ 21:55:00
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: anne

Jodå!



Men jag tänkte om du har ett eget namn på den? Maken är ju van sedan hundra år tillbaka att alla datorer får namn så att man håller isär dem, så min tex heter White Leopard! Men jag kallar den för Den Lilla Vita! :)

2010-11-02 @ 21:56:35
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Ingermaryissa: Jag är himla imponerad av min gamla dator som hållit så länge. Den var snabb och tjänstvillig in i det sista.



Anne: Nej så familjära är vi inte med våra datorer att de fått namn. Laptopen blir nog kallad "min dator" och den stationära blir gubbens dator.

2010-11-02 @ 22:34:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Marek R.

super --jetzt geht"s looos !!!

P.S uns fehlt sehr Värmland und natürlich IHR !

2010-11-03 @ 03:14:47
Postat av: Trolda

Så fint för dig med ny dator! Man blir ju som smått "handikappad" utan...



Trolda - önskar dig en fin dag! :)

2010-11-03 @ 10:10:11
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Marie

Åh, vilket fin dator! Det är jätteroligt med nya fina datorer som fungerar som de ska. Den ser jätteproffsig ut!

2010-11-03 @ 22:19:20
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Herta

Grattis till Din nya laptop. DU får nu komma ihåg att göra regelbunden backup. Det finns ju program för detta, gratisprogram t ex i PC för alla osv så att man inte förlorar någonting.

2010-11-06 @ 11:15:56
URL: http://hertablogen.blogg.se/
Postat av: Mia

GRATTIS till ditt nyförvärv. Jag hoppas ni blir trogna vänner under lång tid framöver...

2010-11-07 @ 12:09:38
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Ängeln

Snart slipper du plita i mailadresserna varje gång du ska skriva ett mail, jag kommer glidande och fixar så allt sker med något klick.

2010-11-08 @ 18:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback