Loppis och antikt ...

.... känns helt rätt. Det är dessutom roligt att botanisera bland gamla grejer och tänka att de redan har en historia bakom sig. Numera kan man till och med köpa begagnat  och ge bort i present. Det var omöjligt för bara några år sedan. Sen finns det ett miljötänk också förstås i att återanvända. Vår medfödda samlarinstinkt / jaktinstinkt driver oss  att köpa alldeles för mycket prylar och då är det vettigt att skänka bort till någon second hand istället för att slänga det som blir över eller inte får plats.


Kommentarer
Postat av: TT

Jag håller med, och jag gillar att fynda gamla grejer och vill inte gärna bara kasta... frågar hellre om någon av ungarna vill ha.

Annars blir det Myrorna för någon vill oftast ha det jag inte behöver.

Postat av: Trolda

Visst är det väl så kul att göra loppisfynd!:) Och som du säger så är det numera även uppskattat att ge o få som presenter! Jag har nu i dagarna haft den turen att dessutom få begagnade KLÄDER till Linus från två olika väninnor - perfekt! =D



Trolda - kramar :)

2010-11-10 @ 12:46:53
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Mia

Tänk det här med loppisar har jag aldrig förstått tjusningen i... Olika är vi små mänskliga varelser, och tur är väl det.

2010-11-14 @ 18:52:57
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback