Blå favvotallrikar ...

... tog jag fram igår lördag när vi åt lite kvällsmat tillsammans med K och M i Signebyn här. De (tallrikarna alltså, inte K och M ;-)  ) är loppisfynd från förra sommaren. Engelskt tungt porslin för 30 kr / tallrik, helt felfritt. Fast jag har bara sex stycken så det räcker inte till stora kalas. Jag hade tänkt ta nåt annat viltkött och köra förra helgens recept för vildsvin. Men när jag började rota i boxen så insåg jag att det vore bra av utrymmesskäl att bli av med en skinka till. Så det fick bli repris, alltså vildsvinsskinka igen. Receptet varierades något dock. Förrätt blev det också, ovanligt nog, det brukar jag aldrig ha, bara lite räkor och avocado o grönt. Efterrätten bestod av mjölkfri pannacotta som finns som halvfabrikat Fresta o som jag kokar med sojamjölk. Den är himla god med bärsås till och björnbär. Till slut kaffe och tjuvätning på farsdagstårtan.


Vi fixade till en blogg också åt M som vill ha det när de är utomlands.  Med en blogg är det ju lätt att publicera bilder så att barn och barnbarn kan se också. Jag kommer att avslöja bloggadressen när jag vet om det är ok.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Riktigt fina tallrikar. Undrar om inte jag sett sådana på någon vägg nånstans, förresten... Men tallrikar är tallrikar och jag gillar din användning bättre! Särskilt när det finns god mat på dem.



Trevlig söndag!

Postat av: Herta

Alltid kul med loppisfynd.

2010-11-14 @ 10:35:10
URL: http://hertablogen.blogg.se/
Postat av: M

Inga! Va då lite kvällsmat? Det var ju en brakmiddag. Vi är fortfarande mätta! Det var jättegott! H-ligt tack för senast!

2010-11-14 @ 10:36:20
Postat av: Inga Magnusson

Ailas: Ja, användas ska de absolut. Det är något trevligt med dem, inte bara utseendet, utan att de känns tunga och gedigna med fin glasyr.



Herta: Second hand är helt ok, jag blir allt mer frälst på det, bl.a. av ideologiska skäl. Möbler köper vi ofta begagnat på Blocket.



M: Ha ha... Det är roligt både att lags mat och äta när man har tid. Det är en fördel med hösten, det vill bli gott om tid. Kul att ha er här! Du får säga när och om jag kan puffa för Din blogg här.

2010-11-14 @ 10:48:38
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Jättefina tallrikar, jag som gillar både blått och engelskt. Maten lät väldigt SMASKIG! Det vattnas i munnen när jag läser.

2010-11-14 @ 20:42:30
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback