Varg filmad i Åsebyn, E18

I lördags observerades en varg i Åsebyn vid E18 i Sillerud, några kilometer öster om Årjäng. Den försöker ta sig genom viltstängslet efter vägen mot söder. Bilen som filmar åker österut. Men vargen lyckas inte på filmen. Sen fortsätter den efter vägen och kommer ut på Järnsjön. Det lär ska vara en stor hane. Den gjorde sedan en lov runt och gick  norrut vid Lidmans ungefär.

Filmen ligger på You Tube här på länken: 

http://www.youtube.com/watch?v=p0PZNQF96gM&feature=player_embedded 



Kommentarer
Postat av: Mats Johansson

Hej. Det var jag som filmade vargen i Åsebyn den 20:e. Filmen på youtube är en dålig kopia som lagts in av annan person. Originalbilderna är mycket skarpare och jag tror att vargen är en tik. Huvudformen tycker jag är smäckrare/smalare än på en hane. Originalfilmen ligger just nu hos SVT för bedömning för progrogrammet Mitt i Naturen. Man trodde att det var första gången en varg filmats innanför viltstängsel på en väg i Sverige.

2010-03-25 @ 11:04:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback