Dotter och barnbarn...

... har vi avnjutit nu i flera dagar. Barn är aldrig som man förväntar sig. Favoritleksakerna från första ögonblicket var Ikeas röda skohorn 10 kr / st som ser ut som ormar i en viss vinkel. Men dem har det lekts i timmar. De kunde föreställa allt. Undrar om det är barnens Waldorfbakgrund som gör att de hela tiden är kreativa och hittar på saker, fantiserar och gör avancerade "dramor" tillsammans och  med nästan vad som helst. De är ju uppväxta med sagor och berättelser.



När det var Lets dance så dansade alla!!


Sitta i traktorn när vi fällde träd var kul förstås
Vi sparade medvetet trädfällningen så att barnbarnen kunde vara med.


Efter granens fall kunde man gå på snön till den.




Där fanns en massa kottar




Promenad i solskenet med dotter, yngste son och taxen Oskar


Rolands gamla rattkälke fungerar än efter så där 50 år.





Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, nu ser verkligen ut att ha trevligt tillsammans. Vilken tur ni har haft med vädret också, jag ser på bilderna att ni har samma strålande solsken som vi. Ni ser dock ut att ha lägre temperatur hos er. Snön är i alla fall helt intakt och vackert vit, åtminstone på bilderna.

Postat av: Mia

Härliga bilder och jag misstänker att barnbarnen uppskattade att få vara med och fälla träd.

2010-03-14 @ 10:10:59
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Trolda

Ser ut som ni har en HÄRLIG helg tillsammans - MYSIGT!!! =D De byter ju utställningar ganska så ofta på muséet och igår var det sista dagen på en SERIETECKNINGS-utställning av olika nordiska målare/tecknare.



Trolda - önskar fin söndag! =D

2010-03-14 @ 11:47:49
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Suss

Jag förstår deras förtjusning över skohornen, jag älskar dem också, plastiga och eländig som de är. Vilka härliga dagar ni verkar ha haft och barnen är helt bedårande. Hälsa dottern från mig!

Vi hade en likadan "bob" som Roland, minns du den? Röd med svart ratt. Jag brukade "tolka" efter brorsans moppe på den = LIVSFARLIGT!

2010-03-14 @ 14:41:08
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: anne

Det var inte så att det var två som ägnade sig åt barnen och lät deras föräldrar hållas i köket? ;)

2010-03-14 @ 17:24:51
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Mycket snö har vi kvar, det går inte att ta sig fram på vanliga åkrar. Det var uppskattat med trädfällning och traktor. Skärhamnsmuseet ser ut att bli ett återkommande utflyktsmål sommartid för vår del. Jag ska hälsa Malin, hon säger att hon senast träffat Din son V i en klädaffär i Umeå. Jag minns boben, naturligtvis var tolkningen efter moped livsfarlig, men å andra sidan levde vi nog lite Ronjalic, det var mycket som var livsfarligt. Nja, vi ville ju inte släppa dottern utom prathåll heller så hon fick också bli "umgängesgisslan". ;-)

2010-03-14 @ 18:01:47
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback