Allvarsord ur arkivet

 Idag lördag ska Roland iväg på "gubbar lagar mat" med Stövargillet, sedan bjuder de sina fruar på maten! Bra idé tycker jag. Det är i Ängebäcks skola om jag har fattat rätt. Undrar om jag ska åka skidor på Guns platta järnvägsspår under tiden.  Innan dess ska vi röja i källaren inför byte av panna. Den gamla håller på att ge upp nu. Gårdagens tur till Svensbyn kommer senare på bloggen. Imorgon ska jag på Kvinnomässa på Tjolitta som pågår 13.00 - 16.00. Åk dit! Den var bra förra året i alla falla, mycket fina saker att handla.

Nedan följer allvarsord som jag hittade i arkivet, säkert redan publicerat någon gång för länge sedan. Vet inte var de kommer ifrån.

"Jag tycker om att slå min syster. Inte medvetslös, bara så att
hon förstår allvaret."

Jörgen, 7 år



"Det är väldigt typiskt för föräldrarna att skylla på sina barn
om det till exempel inträffar en katastrof i lägenheten."

Oliver, 6 år



"Tjejer har långt hår för att man ska kunna bli kär i dem."

Gustav, 6 år



"Man kan använda gondol eller p-piller. Min katt väljer p-piller, men
den ska sterilieras när pappa får tid. Min katt har förresten inte haft
tid den heller."

Matilda, 6 år



"Jämställdhet betyder att mamman och pappan producerar barnen
tillsammans. Förr i tiden var det bara mamman som födde upp
barnet, medan pappan gick fram och tillbaka till banken."

Anette, 7 år



"Jag ska bli nekrolog och visa hur vädret blir på TV."

Joakim, 7 år



"Om lärarna också hade haft jobb så hade barnen inte haft

någonstans att vara."

Hanna, 7 år



"De vuxna kan äta så mycket godis de vill, vara uppe så länge
de vill och sminka sig så mycket de vill.
Det hemska är ju att de inte vill det."

Louise, 7 år



"Jag ska bli polis när jag blir stor. Då ska jag slå alla i huvudet med
min batong, särskilt sura gamla tanter som skäller på fotboll."

Henning, 7 år



"Att vara ängel är ett typiskt kvinnoyrke."

Louise 7 år



"Jag kanske ska bli bög, för jag tycker inte så mycket om flickor"

Henning, 8 år



"Så flög Jesus upp till himlen, och där träffade han Jesus och
sitter nu på sin egen högra sida.
Det är helt omöjligt att begripa och ingenting att bry sig om."

Stina, 8 år



"Min hund är halvnorsk, men den är rätt fin i alla fall.
Den förstår ganska mycket med tanke på hur det kan vara om
man är halvnorsk."

Alex, 8 år



"I Belgien är alla husdjur grå. Eller så var det en svartvit tidning."

Matilda, 7 år



"Jag vet att det finns rymdvarelser. E.T. och Roger Pontare
och Raptur RX2. Men de är snälla."

Filip, 7 år


Kommentarer
Postat av: anne

Underbara och alldeles nya för mig allihopa!!!



Sv. Jag gamnackade mig i soffan igår kväll, det brukar vara en stående övning.

Postat av: Cissi

Ha ha! Barn är härliga!

2010-03-06 @ 10:40:33
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Marie

Hahaha..jag hade inte hört dessa tidigare :-D. Ja, tänkt om lärarna också hade haft ett arbete...hur skulle det gå då?? Hahaha...

2010-03-06 @ 13:17:11
URL: http://www.mariee.se
Postat av: TT

Hahaha, det var för härligt!!

2010-03-06 @ 23:20:32
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Mia

Underbara visdomsord! Jag hoppas dock att Jörgen ändrar inställning till kvinnor, annars blir han ingen kul man att vara tillsammans med...

2010-03-07 @ 07:42:18
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Inga M

Alla: Barns sätt att filosofera är bara ljuvligt. Det blir liksom inga omskrivningar. Jag får nog rota mer i mitt gamla arkiv av sånt här, man glömmer ju bort så det gör nog inget att publicera en gång till. Min blogg är ju inne på sitt femte år nu så det finns en del att ta av.

2010-03-07 @ 08:08:49
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback