Trevlig kväll ...

... har vi haft idag lördag. Det var sill och potatis med tillbehör och lite kallrökt lax o ägg o kassler och tonfisk osv. Sedan jordgubbar och till slut en riktig espresso. Några drack en god hemgjord äkta italiensk grappa och någon en Eckes Edelkirsch, jag säger inte vem. Lite sommarmat tillsammans med LA-sonen och goda vänner.

Tidigare under dagen, på eftermiddagen firade vi Rolands mamma på födelsedagen och jag upphör aldrig att förvånas över hur vi kan få plats så många i tre rum och kök, så där 20 personer! Och så har det alltid varit.

På förmiddagen var vi en sväng ute hos Ulf och Hilde på Önnebyn.  Ulf har satt upp fågelholkar och tyckte att de kunde sitta så lågt att barnbarnen kunde få se lite av livet i dem. Här är en av dem med en flugsnappare i, hon ruvar på äggen.




Kommentarer
Postat av: Mia

Ser jag rätt? Det ser ut som om hon försöker ruva från taket på hemmet!? Det där kan aldrig bli något resultat :-)



Hur har du tagit det andra kortet? Rakt ned i boet? Webcamera i holken?

Postat av: Inga M

Ja, jag har tagit kortet. Taket på holken är alltså löstagbart, man kan lyfta på det och kika in och ta kort. Men inte för ofta förstås för då blir hon väl skrämd. Det är en fin holk så det blir nog ungar också.

2010-06-13 @ 09:41:47
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så mysigt med fågelholken och flugsnapparen som ruvar på äggen.

Och kan tänka mig att det är roligt för barnbarnen att få se detta

Han en fin kväll

2010-06-13 @ 18:51:25
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback