På jakt efter fruntimmer ...

... är alltså björnen i Töcksfors enligt expertisen. Fast det är nog magert med björnhonor där tror jag. Man ska  inte bli hysterisk om det är björn i närheten, man kan backa försiktigt undan, eller ännu hellre föra oväsen i god tid innan så att björnen inte blir överraskad. Fast hur lätt är det i skarpt läge?

Skyddsjakt på björn kan länsstyrelsen i Värmland inte bevilja eftersom länet inte har minst två honor som föder ungar tror jag att bestämmelsen var. Men polisen kan alltid direkt avliva björn som uppträder hotfullt och mycket närgånget. 

Spännande att se hur det utvecklar sig med Töcksforsbjörnen, om den blir kvar eller går vidare på jakt efter en hona.

Kommentarer
Postat av: Selma

Överhuvudtaget är jag rätt mycket för att föra en del oväsende när jag är på trakter där det finns djur jag inte är så sugen på att rent träffa. Ormar är jag omotiverat rädd för och klampar gärna som en hel elefanthjord för att de ska höra och hinna undan. Jag tänker att de kanske inte vill träffa just mig heller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback