Hinner inte ...

... svara på kommentarer men det beror inte på ointresse utan på tidsbrist just nu. Källaren är full av flyttkartonger med grejer som vi röjt ur min mammas hem och jag måste ta hand om dem, lite dag för dag nu ett tag framöver. Mycket får stå tillbaka, trädgård och administration och vänner i viss mån. Det går inte att hinna göra allt. Jag är alltid så trött också den här tiden på året. Det finns en slags extramotor som slår på varje år för att jag ska klara av alla samtal och annat som måste göras i slutet på ett läsår när man är lärare. Sen slår den av när examen är över och då kommer den stora tröttheten, långa sovperioder för att hämta igen och den måste få ta sin tid, en eller två veckor tar det. Så är det varje år och efter så många år med det här jobbet så blir det som programmerat.

Kommentarer
Postat av: Ailas

Unna dig avkoppling, också... för kartongerna springer inte iväg, lova! Jag vet precis hur den där stressen känns i kroppen, redan alldeles utan kartongerna. Fast i mitt fall finns det "kartonger" i form av förummelse i hemmet och trädgården, så... Men, jag tar bara lite i taget och unnar mig att vara LAT. Lat är idag ett fult ord enligt många, men det tycker inte jag. Att vara lat är ett sätt att överleva, inte minst mentalt.

Postat av: Trolda

Ja, lustigt nog är denna tiden på året väldigt intensiv för många tror jag. Det är så mycket som skall GÖRAS...och så är ju vädret en bidragande faktor till minskat blogg-läsande, iallafall för min del. Ta den tid du behöver till VILA också mitt i alla andra bestyr. Är säkert dessutom jobbigt på fler plan att ta hand om din kära Moders saker...



Trolda - kramar! :)

2010-06-20 @ 15:51:01
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Ailas: Jag har bestämt att försöka ta en kartong varje dag.



Trolda: Det är jobbigt på många sätt, ibland fastnar jag med saker och bara minns.

2010-06-22 @ 09:55:19
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback