GLAD MIDSOMMAR!!

En glad midsommar önska jag Er alla! Det här är de sista vackra blommorna jag plockade från min mammas trädgård. Idag lämnade jag def. ifrån mig nycklarna och den tomma städade lägenheten. Och jag tog de sista blommorna. Det är bondpioner och en luktpion som inte slagit ut än. Det andra är jätteblåklint och akleja. Vi drack kaffe på altanen idag förstås, det var solsken och fint på eftermiddagen.




På kvällen grillade vi med Stockholmssonen, Carin, Lina och Sasha. Det är så roligt att ha ungdomarna här! När vi åkte hem var klockan runt midnatt och månen var så här full och vacker över sjön. Nästan lite Munchstuk på det hela.

Kommentarer
Postat av: ingrid

Vackert!!!Hoppas du får en trevlig midsommar <3 kram

2010-06-25 @ 08:54:29
Postat av: Marie

Inga,



Jag önskar dig och de dina en riktigt, riktigt trevli midsommar!



Marie

Postat av: Inger Maryissa

Önskar dig också en riktigt fin midsommar.



Vilka så vackra blommor du plockat från din mammas trädgård.

Pioner är så vackra blommor och det var bland min mammas älsklingsblommor .



Jag har försökt flera gånger att kommentera i ditt inlägg :Nostalgifrosseri,

men det gick inte då jag bara fick upp en sida: Page not found

Ville säga att jag tycker det var så mysig nostalgi.

speciellt kul tycker jag det är att se resväskorna.

Sådana hade vi när vi åkte till Norrland på somrarna när jag var barn.

Och även på 70-talet hade jag sådana när jag flyttade till Stockholm, eller åkte på resor.

och hur man satte dit adresslappar med snören på handtagen.

Så roligt att få se dem igen.

Pinnstolarna känner jag också igen då vi hade liknande i mitt barndoms hem.



Åter igen ha en fin midsommar

2010-06-25 @ 17:38:49
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Mia

Vacker midsommarbukett! Förstår att det är mycket känslor inom dig när du tittar på dem. Hoppas du har och har haft en fin helg!

2010-06-26 @ 14:21:47
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: anne

Jag kan tänka att det var inte helt lätt att plocka de blommorna. Men, om man vill tänka så, så var nog din mamma med er över midsommar i dessa blommor.

2010-06-26 @ 19:34:41
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback