Trevlig kväll igår onsdag...

.... hade vi här hemma med U och H och deras granne B. Jag gjorde potatisen som jag lärt mig nu; koka först, väl rengjorda med skal på, små ska de vara. Sen steka dem hela, eller grilla dem och så klippa över rosmarin eller timjan, helst färsk. Igår hade jag lyckan att kunna köpa färdigsköljda potatisar i Karlstad. Sen skulle jag servera rödbetor, stekta eller grillade. Men de blev ju aldrig färdiga. Jag borde ha förvällt dem innan också, det berättade B att hon brukade göra.  Det blev i alla fall en omgång fräst lök och svamp till grillköttet. Vi kunde sitta ute hela kvällen utan myggor och knott och sånt. Jätteskönt!! Nu är det väl slut på det fina vädret för den här omgången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback