Textiltvätt i bil ...

.... kan man göra med hjälp av Turtles extrema nanoteknik. Det står att det blir rent och inga undantag nämns för tuggummi,  Anne, m.fl. Jag fick se dem på Toyota i Åmål i samband med bildservice och kom att tänka på tuggummibekymren. Fast jag har aldrig provat så jag är inte beredd att lägga handen på bibeln och svära på att det funkar.....




Ett annat alternativ är förstås att anlita proffs Gum Busters, de som rensar gatorna i Stockholm från tuggummi med sin eminenta lilla slang. Det går ut på att först smälta med värme tror jag och sedan skrapa, eller kanske fryser man dem, det rök i alla fall runt hanteringen när vi såg dem.

Kommentarer
Postat av: anne

Tack för tipset!



Nanotekniken låter som ett lovande alternativ!



Vi har ju redan försökt med torr-is och dammsugare, de tjockaste partierna fick vi bort men inte det som är insmetat, det måste väl lösas upp utan att det tränger djupare in i sätet.



Kanske Nanotekniken kan funka!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback