Burkaförbud igen då!

Burka igen då, tankarna utvecklas succesivt när man släpper ut käpphästar på grönbete i debatt, de kommer alltid tillbaka men ser lite annorlunda ut vid hemkomsten. ;-)) Och det är lite spännande. Jag är verkligen novis i de här sammanhangen, jag ha mig veterligen aldrig sett en kvinna bära burka eller annan heltäckande slöja i Årjäng.

Om jag tänker till efter att ha läst Ailas kommentar så verkar det fel att tillåta burka på lektionstid i grundskolan / gymnasiet. Eleverna måste kunna identifieras då, inte bara på prov och tentor som jag skrev förut utan prestationerna i övrigt måste också kunna bedömas. Och även att ta till sig undervisning är ju till stor del kommunikation. De är ju en del av den lärande dialogen. Men jag vet inte ens om de här kvinnorna / flickorna har burka på sig inomhus i undervisning. Jag har nog utgått från att bara är på när man vistas utomhus eller i  offentliga sammanhang.

Kommentarer
Postat av: Selma

Jaa, du käpphästar är festliga på så vis.

Postat av: Inga M

Selma: När jag var ung var jag mer tveksam att släppa ut dem på grönbete men nu är det bara roligt.

2010-07-24 @ 08:32:50
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback