Bluestrav, Åmåls Bluesfestival

Jodå det finns bluestrav. I Åmål. Och det betyder att Åmåls bluesfestival tjuvstartade lite på travet idag. Under travloppen så spelade en bluesorkester på travbanan. Sen åkte vi till Hamncompagniet för att fika och då spelade en bluesorkester där också. Festivalen fortsätter och vi kommer att försöka åka dit på fredag också för att lyssna mer. Vi har aldrig varit där förut men alltid sagt  att vi ska åka.

Anneli och jag spelade Bragden på plats och vann några kronor.  Jag tror han blev tvåa. Det var det enda vi spelade så kvällen landade  på plus för vår del.


Det här bandet spelade.
Imorgon fredag ska vi gå på Hamncompagniet och lyssna på mer live-blues under eftermiddagen tillsammans med D och G i Harnäs.

Kommentarer
Postat av: Mia

Aha, då har jag lärt mig vad bluestrav är för något.

Postat av: anne

Onekligen en intressant combo!!!



Sv. Klart jag vattnar krukväxterna med makaroner! Gör inte du det? ;)

2010-07-08 @ 08:03:18
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Marie

Själv är jag uppvuxen med blues och jazz. Mina föräldrar älskar det. Pappa mest blues tror jag och mamma jazz. Själv tyckte jag nog att jag hörde det till leda som barn så idag lyssnar jag helst på annat även om jag kan uppskatta både blues och jazz mellan varven.

2010-07-08 @ 08:18:44
URL: http://www.mariee.se
Postat av: TT

Bluestrav! Vilken rolig grej!

2010-07-09 @ 10:52:08
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback