Agenda

Satt uppe o pratade med LA-sonen sent i går kväll, det gäller att passa på när de är hemma barnen. Det blev alltså sovmorgon idag måndag och lunch med köttbullar, potatis och brun sås. Det är roligt att laga mammamat till barnen, långt från pasta o sushi o sånt.

Sen åkte han till Stockholm förstås på eftermiddagen, med Kent, rallykörare från Holmedal. De hade en liten buss och packade in grejer i, en del från min bortgångna mammas hem. På väg till Stockholm stannade de och körde go-cart!

Mail och telefon idag från Stockholmssonen och Carin som befinner sig i West Hollywood på ett berömt hotell, Hyatt någonting hette det förut, där Led Zeppelin lär ha hållit till och bl.a. kört mc inomhus. Ett lustigt sammanträffande igår var att vi råkade se Filip o Fredriks program High Chaparall när de festar ihop med Mötely Crue stjärnan V - någonting eftersom det var en gammal idol för LA-sonen och samtidigt som vi såg det så satt Markus och Carin tillsammans med Filip o hans fru på en kändisbar i LA.

Långpromenad med hundarna gör vi nästan varje kväll nu. Och i havreåkern här är det fullt med älgar, när vi gick ut var det ko, två kalvar och en stor tjur, när vi kom tillbaka var det två kor och två  kalvar. De mumsar o äter.

I morgon blir det kulturtur med Ingrid, vi åker nog till Esters café först för förmiddagskaffe när de öppnar vid 11-tiden, sen mot loppis / antik i Nysäter och så till konstgården i Häljebol. Sen får vi se om vi orkar något mer alternativt om plånboken är tom.

Gubben ska snickra på Harhalsen.


Kommentarer
Postat av: Selma

Min lille gosse brukar beställa falukorv och stuvade makaroner eller fläskpannkaka av mamma.

Postat av: Ailas

Mammas köttbullar är väldigt populära här, så det där är nog inte bara en myt...



Trevligt med samvaro med sönerna. Själv hade jag äldstingen med familj med på utflykten till Halland. Vi fick en heldag tillsammans. Toppen!

2010-07-27 @ 08:50:15
URL: http://ailas.svenskablogg.se/
Postat av: Marie

Det låter som om ni kommer att få en skön dag! Själva kommer vi nog att ta det ganska lugnt idag. Vi ska jobba lite hemma och så ska jag nog beställa mig ett par extraglasögon...men det går fort, jag vet ju vad jag ska ha (tror jag i alla fall ;-) )

2010-07-27 @ 09:10:32
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Mia

Ja, det är kul att samtala och uppleva saker tillsammans med vuxna ungar.

2010-07-27 @ 11:53:32
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Det är riktigt roligt när ungarna kommer hem och blir "små" igen och vill att maten man lagar ska smaka precis som förr.

Jag tycker det är mycket vilt här också när vi är ute och åker. Håller de på och äter upp sig inför jaktsäsongen? :-)

2010-07-27 @ 23:03:23
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback