Vi jobbar gratis...

... i Sverige, nästan mest i världen tillsammans med holländare, amerikaner och norrmän. Och vi gör det för att våra föräldrar också gjorde det. Det handlar om ideellt arbete i föreningar eller till välgörenhet. Himla snälla är vi och jag gillar det, fast jag har gjort mina insatser i den vägen färdigt nu. Många timmar gratisjobb har det blivit sammanlagt för bygdens föreningsgård, politiskt parti, studentförening, röda korset osv. Men alla behöver inte göra allt samtidigt. Nu har jag paus ett tag, fram till det blir PRO, då kanske igen! ;-)

Kommentarer
Postat av: Marie

Ja, det är skönt att det finns en välvillig kärna i landet. Själv trodde jag att det var jag som var socialtjänsten för några år sedan när flickorna var i värsta tonåren. Jag tror att jag gjorde mycket av deras arbete ;-)). Skämt å sido så känns det skönt att det finns en önskan om att få saker och ting att fungera utan att tanken på pengar är inblandade. Pengar styr så mycket ändå och förstör kanske mer än det förgyller.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback