Tisdagens händelser:

Startade dagen med att läsa trevligt mail från Cape Cod, från Karen o Bob.
Jobb förstås till 4.
Handlade, lagade mat till kvällens gäster. Man kan väl inte kalla det gourmetmat men lite mödosam matlagning är det; kokt potatis, kokt pepparrotskött på fin älgbit, gräddig pepparrrotssås och kokta grönsaker. Vaniljglass och varm hjortronsylt.
Espressomaskinen gick sönder och nu slängde vi den, den har tjänat ut.
Vi fick per telefon gratulera G;s son S, som igår försvarade sitt diplomarbetet och idag är doktor i humlor. Ok jag vet att det heter avhandling på svenska. Försvarandet var igår och firingen idag. Grattis om Du läser det här! Congratulations Stefan, doctor of Bumblebees, small but very important animals in our nature! Hope You can come to Sweden soon for a visit with Vera and Vincent!
Marundes humoristiska bilder fick jag en bunt av från tyska tevetidningen Hör Zu, mig tillskickade av Ilse. Jag läser och fnissar. Tack Ilse! Jag har mailat.
Trevlig kväll hade vi!

Sonens japanske svärfars akvarellbild av vårt hus blev jättefint ramad av  Fribergs i Årjäng och nu är tackkortet, det vackra kortet med japansk kalligrafi färdigt. Det har fått en väldigt ovanlig bred svart-guldram som det ska bli spännande att se. Och så har Westroths väggstolar kommit till EM möbler. Jag ska hämta i morgon tror jag.





Kommentarer
Postat av: Cissi

mmmm..... Pepparrotskött och sedan varm hjortronsylt... Det finns nog inget godare än hjortron! har några påsar i frysen men de är nog snart förstörda tyvärr... Jag plockar och fryser in men är sedan för snål för att använda dem... Då blir de frystorkade.



Tack, det blev inte så farligt efter fallet. Lite öm här och var men inget mer. Tror Sigge hämtat sig också, vi får väl kalla det miljöträning för hans del. :o)

Postat av: Inga M

Ciss: Tur att det gick bra med Dig när Du ramlade. Det kan ju bli långvarigt, läs hos Leontina!



Synd att Du inte äter hjortronsylten, den förtjänar ett bättre öde än att bli förstörd.

2010-01-27 @ 06:26:10
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Jag hade mer än gärna kommit på middag hos dig; pepparrotskött och hjortron en och samma kväll...mmmm...



Visar du oss inramningarna vad det lider?

2010-01-27 @ 19:40:41
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Anne: Vi får fixa till det där med middag vid tillfälle, kanske husmanskost.



Japp, inramningarna ska jag visa när de är färdiga. Jag är jättenöjd med båda två och det handlar om att i den affären får man så goda råd. De som håller på och ramar in jämt får nog en blick för detta.

2010-01-27 @ 23:19:13
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback