Skryt, skryt, skryt....

.... ska det bli nu! Eftersom jag inte är född eller uppväxt här så tillåter jag mig att skryta över Årjäng. Skulle jag kanske göra om jag var inföding också förresten. Det är lite Gnosjöanda över den här orten, mycket av entreprenörsskap. De flesta är bördiga från småbrukare, hantverkare och skogsbrukare. Man är van vid att ha eget företag och dra sig fram på något sätt av egen kraft. Det, tillsammans med närheten till Norge, har gjort att Årjäng klarat sig bra i den ekonomiska nedgången. Arbetslösheten är mycket låg fortfarande. Här finns en lista över årets Gaseller i Värmland. Det är företag som inte behöver vara stora, men som tagit ett kliv framåt under det gångna året. Och bland de fem första finns två Årjängsföretag. Det är dagens skryt!


Årjängs Verktygsindustri och Börje Hemansson Gräv AB har båda byggts upp från grunden av duktiga företagare som nu börjar gå i pension och dra sig tillbaka. Företagen har tagits över av unga förmågor och de har uppenbarligen lyckats väldigt bra.  Det är bara att gratulera till framgångarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback