Ny espressomaskin!

Den gamla espressobryggaren bara exploderade, en lite plastnabb gick av och det var kaffe överallt.




Nu har vi köpt en ny espressomaskin, OBH Nordica, designing good life. Ha ha, man går då på allting! Fast kaffet smakade inget vidare! Kanske om man väljer andra kapslar och andra storlekar på kopparna. Det verkade lättvindigt med kapslar istället för kletet med löst kaffepulver. Vad vet jag. Någon som vet något om det här kaffet? Om det inte blir gott säljer vi den på Blocket och beställer en till av den gamla modellen via D och G!


Kommentarer
Postat av: Marie

Nej, jag vet ingenting om espressemaskiner. Här är det bara gamla vanliga kaffebryggare som gäller. ;-) Däremot var det ju väldigt snygg. Vår är alldeles för traditionell för att vara snygg...tyvärr eftersom den står mitt på köksbänken.

Postat av: åsa

Precis likadan har våra grannar och jag måste säga, att jag tycker inte att kaffet blir speciellt gott, fast de tycker tvärtemot..

Men, "smaken är ju som baken" heter det ju...

Ha dé!

2010-01-30 @ 12:37:46
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Suss

Espresso var jag tvungen att dricka till frukost i Italien i somras. Ingen visste hur man satte igång gasspisen, så det var bara att ta det enda drickbara som fanns och det var just espresso. Inte undra på att jag blev koffeinist på köpet. Jag testar gärna om jag kommer till er någon gång.

2010-01-30 @ 18:37:53
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Marie: Jag skulle önska att alla köksmaskiner kunde stå bakom någon lucka eller vägg.



Åsa: De två första sorterna som vi prövade var inte goda men den vi köpte idag, den starkaste och med liten kopp, smakade helt godkänt. Kanske inte så gott som i den gamla maskinen men helt ok.

2010-01-30 @ 23:37:53
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inga M

Suss: Här dricker vi rätt mycket espresson numera. Det ger inte Roland ont i magen som han kan få av för mycket vanligt kaffe och jag kan dricka utan att få sömnproblem. Alltså blir det mer och mer det och inte vanligt bryggkaffe. Helt ok!

2010-01-30 @ 23:57:31
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Herta

Nu har texten försvunnit tre gånger när jag skriver här....Vi köpte som sagt en axpressomaskin på blocket eller jag menar rättare sagt på Tradera dvs en auktion. Den blev väldigt billig för oss för bara vi bjöd just då. En barnfamilj hade köpt fel och de tyckte att maskinen var för krånglig. Vi gillar den och en god fördel är den att det är gott kaffe och att man kan köpa olika sorters bönor och variera sig lite.

2010-01-31 @ 19:33:09
URL: http://hertabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback