Ishall i Årjäng...

... vill Nordmarkens Hockeyklubb ha. Vi var på ett infoevent igår lördag med dragplåster Jörgen Jönsson, Kulon och några andra.

Jörgen var först på Tingevi och pratade med hockeyintresserade ungdomar. En del av dem åker flera gånger i veckan till Grums eller Charlottenberg för att få spela och de vill gärna ha en hall i Årjäng. Jörgen Jönsson ger intryck av att vara en genuin helyllekille som säger att han vill försöka hjälpa till och ge något tillbaka av allt det som hockeyn har gett honom. Vi drar oss till minnes att sonen följde honom en dag för några år sedan i samband med att han gjorde ett reportage och enligt honom var Jörgen verkligen okonstlat genomtrevlig. Senare i aulan berättade Jörgen om sitt hockeyliv och det var intressant att lyssna på.

Så här tänker man sig att ishallen i Årjängs skulle kunna se ut. Birger P och Stig Lindell beskrev på ett bra sätt hur en sån hall skulle kunna användas till olika kulturevenemang typ konserter. Det behövs verkligen en arena som kan ta en större publik utan regnrisk. Om det går att dra 1000 personer till Packmopedsturnén i Sillerud ¨så är allt möjligt.  I den här klubben finns  både ett starkt levande intresse och engagemang.

Det vore roligt om det kunde bli en hockeyhall i Årjäng!

Senare på kvällen så var vi hos Rolands systerdotter och hennes familj. Vi mumsade på räkor och goda tillbehör. Yngsta dotter M hade gjort goda kladdkakor som jag kunde äta. En får tacke!

Sen kommer jag att publicera inlägg här på bloggen om Återvinsten  i Årjäng = ny second hand, om de nya väggstolarna "Hemma" från Westroth, inramningarna av tavlorna, vackra tulpanbuketter och så blir det modeblogg (ha ha..!) med den nya skinnjackan. Jag hinner aldrig i fatt med inlägg, de skockar sig i kön! Undrar varför jag aldrig blir trött på det här?


Kommentarer
Postat av: Selma

Om hockeyhallar tycker jag inte så mycket mer än att det är ju tacknämligt om det finns tider och plats för skridskoåkare som inte spelar hockey också.



När det gäller katten uppstod behovet sen han vägrat gå ut i eviga tider. Vintervädret passar inte. På sommaren har han slitit sin klor själv men nu fastnar han i mattor och möbler för att de är för långa för att fällas in.

Postat av: Jayne

Jag känne rigen det där med att man har massor i huvudte som man vill få ut på bloggen..men som ja...inte hinns med trots allt. Ser fram emot modebloggandet!!!!



kladdkakor som du kan äta...??? Diabetes, glutenallergisk...särskild diet? Förlåt min nyfikenhet.



Ishallar har vi gott om i Malmö...

2010-01-31 @ 09:09:57
URL: http://jayne.blogg.se/
Postat av: Trolda

Ja här var det FULLT av KÄNDISAR och FLÄRD minsan...;-) HÄRLIGT!!! Jörgen verkar verkligen vara en "helyllekille" och visst är CAROLA en legend! Spännande läsning! =D



Trolda - godmorgon!

2010-01-31 @ 09:26:05
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Ailas

Måste bara skriva ett par rader från en hockeytokig stad, även om HV förlorade lite snopet nu senast. Men, men... det går inte att vinna hela tiden, säsongen är låååååång!



Heja Årjäng i hockeykampen! Vi vill gärna ha nya motståndare.



Jag är impad av ditt bloggande under så lång tid och dessutom fortfarande en kö av inläggsungar. Så väl är det inte här... Bloggtorkan besöker mig redan nu då och då. Ändå tycker jag att det är ruskigt roligt!

2010-01-31 @ 10:44:12
URL: http://ailas.svenskablogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback