Grön ko...

... finns i Värmlands Bro. ´Lena undrade och jag blev också nyfiken. Oj, det rimmar visst också. Verksamheten där är inrymd i gamla stationshuset. Det är son och sonhustru till Åke Liljenau (känd värmlandsprofil) som driver en restaurang där med närproducerat, egen köttproduktion  bl.a. De finstyckar själva, gör i ordning lådor med köttdeltaljer och egna charkuterier som de säljer. Det är egentligen restaurang och saluhall.  Men satsningen är som sagt på kvalitetsprodukter och på att den som handlar ska veta från vilka gårdar maten kommer. Självklart kom den goda maten i går kväll på festen härifrån. Centerpartiet arbetar hårt för att Sveriges bönder ska överleva ekonomiskt och producera mat av hög kvalitet. Jag är säker på att det budskapet kommer att gå fram och partiet blir kvar i riksdagen nästa valperiod också.


Det är helrenoverat och övervåningen rymmer 40 matgäster i en fräsch miljö.

Kommentarer
Postat av: Suss

Inte för att jag vet var Värmlands Bro ligger, men dit skulle jag vilja åka. Jag betalar gärna lite extra för allt jag ska äta, bara jag vet att det inte rest runt halva jorden (då får jag göra undantag för vissa frukter så här års).

Bra att ta vara på det gamla stationshuset också!

Postat av: Trolda

Det känns som att fler och fler värdesätter hög kvalitet och bra producenter vad gäller mathållning! Jag köper gärna mat från små producenter där jag vet att ägarna sätter en ära i att tillhandahålla bra råvaror. Fram för närodlat och småskaligt!



Trolda - godkväll! =D

2010-01-17 @ 19:46:05
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: Inga M

Båda: Vi lever ju mycket på "närodlat viltkött" Mer ekologiskt och klimatsmart går inte att få tror jag och dessutom smakar det gott. Men nästa jul ska jag åka hit till Värmlands Bro och köpa deras jullåda, med hemgjord korv och närproducerad skinka. Absolut! Det ligger mellan Säffle och Karlstad, så det är inte så¨långt. Dessutom måste vi åka hit till restaurangen någon gång. Har inte varit där än, men det ser fint ut inne. Tyvärr är utemiljön inte inbjudande så vi har inte fattat vad det här är när vi åkt förbi. Begrep först på informationen om maten på festen igår. Det är bra att gå på fest!

2010-01-17 @ 22:22:58
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback