Vägar avstängda runt oss.

I praktiken går det inte att köra hit till Liane längre. Rolands bror Gunnar körde precis fast i drivorna här nere och Roland drog upp honom med traktorn. E45 från Vänersborg går inte att köra annat än i kolonn efter plogbil. !72:an mot Arvika är stängd av långtradare som står tvärsöver. 172 neråt är också stängd.  Våra fiskgäster hade tur, de var bland de sista som tog sig hit den vägen.  E18 kanske fortfarande går att köra. Men alla småvägar är nog igensnöade. Nu håller vi bara tummarna att strömmen ska få vara kvar så vi kan se Melodifestivalen i kväll och laga någon god mat till den. Annars blir det tråkigt och kallt.

Jag har bara städat idag. Äntligen städat ur tvättstugan efter rörbyten. Snäll Morgan var här och fixade så att det inte ska bli stopp i duschen mer. Rörkrökarna var för tvära förut eftersom vi har betonggolv inte träbjälklag. Först dammsög jag och så på med nya våtmoppen. Funkade jättebra, jag gillar den. Tack Ingrid!  Sen har jag gjort annan trist undanplocksstädning. Jag tror att alla andra också håller på med det, Värmland kommer att vara välstädat i morgon. Fast Roland tror att fantasin hos värmlänningarna är bättre än så och att det kommer att avspegla sig i födelsestatistiken om nio månader. Gubbar tänker ju på sitt sätt, inte på städning om man säger så. Vi får kolla statistiken om nio månader!




Kommentarer
Postat av: kicki

Skrattar åt Rolands kommentar för precis samma sak sa min gubbe här...typiskt gubbar...

Ja här vräker det ner och blåser så det viner tom inomhus...i såna här gamla hus får man hålla i hatten även inomhus. Peter han har varit ute i snösvänegn flera gånger idag men det driver igen på en gång. det är meningen att vi skall på fest ikväll på andra sidan höjden här. men jag vette sjutton om vi kommer dit. Om vi inte tar traktorn då förståss. Helst skulle jag vilja sitta inne och mysa framför os eller melodifestivalen.

Nu vill jag ha vår...på en gång...helst igår....kram på dej

Postat av: Inga M

Kicki: Visst är det typiskt såna här utegubbar som Din och min att tänka i udda banor när de tvingas vara inne och stillsamma en hel dag. Festligt att åka på kalas i traktor. Ser fram emot rapport på Din blogg.

2010-02-21 @ 00:15:18
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback