Snöläget idag onsdag eftermiddag.

Det var ingen lek kan jag säga, att åka hem från skolan idag. Ett par långtradare hade blivit stående på E18 i marknadsbacken. Enda lösningen var att köra om dem. Men den omkörningen gick förstås långsamt och det var som att köra  med en tvål i det sliriga väglaget. Tur att jag inte mötte något större fordon just då.

Hörde om ett baltiska långtradare som blivit stående i morse på 172:an och chaufförer som lade på kedjor iklädda t-shirt. I eftermiddag kom rapporter om att 172:an var ofarbar. Hoppas kollegan kom hem säkert.



Gubben har röjt snö med traktorn större delen av dagen och skottat. Jag, som slipper det, kan kosta på mig att gilla det här vädret med kyla och snö.


Kommentarer
Postat av: Suss

Jag som är svag i höger hand än fick inte upp dörren i morse. Det hade snöat kramsnö verkade det som och det hade blåst upp på min trappa en bit upp över dörrhöjd. Såklart kom jag ut, bara jag tog i lite, men otroligt vad snö det var. Två gånger har jag skottat idag - det gjorde ont!

Var försiktig när du kör bil är du snäll!!!!

Postat av: Inga M

Du ska nog inte skotta snö alls med den där handen! Men jag förstår om Du inte har så mycket att välja på. Jag försöker vara försiktig med bilkörning och hoppas att alla andra också är det, men lite aggressiv kan jag bli när jag tänker på de här ansvarslösa baltiska chaufförerna som kör omkring på svenska vintervägar med sommardäck. Deras bilar blir ju mordredskap.

2010-02-04 @ 06:55:18
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback