Mer snö...

... får vi måndag, torsdag och fredag enligt yr.no.  Fast som vanligt så gäller att människan spår och Gud rår. Vi får se hur det blir.

Idag, söndag, har vi haft Rolands mamma här på förmiddagskaffe. Roland snöröjer med traktorn överallt här och vid uthyrningstugorna. Jag ska ta en långpromenad med Oskar och sen kanske vi åker till Karlstad för att kolla på skidor till Roland och titta till släktingen som ligger där för benbrott, numera bytt höftled istället. Men allt hänger på hur vi hinner och hur vädret utvecklar sig. Just nu är det strålande solsken från en klarblå himmel, men -12 grader och lite blåst.


Kommentarer
Postat av: Lotten

Det är otroligt med all denna snön. Har aldrig varit med om liknande. Undrar hur vårsmältningen blir...? Jag gillar svensk vinter, men nu är min gräns nådd. Inte bara vad gäller skottning... Jag skottade från garagetaket i två timmar, och maken skottade sen bort det jag kastat ner i två timmar. Puh!

Postat av: Mia

Mycket är det och mer ska det bli. Jag tillhör dem som inte tror det är slut än... Känns litet tröstlöst... att det aldrig tar slut!

2010-02-21 @ 17:30:16
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Jag vägrar mer snö, vi har slitit hund idag, i synnerhet min käre särbo. Sen hade han allt sitt kvar när han kom hem till sig. Kan man avbeställa eländet på något vis???

2010-02-21 @ 19:18:19
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Lotten: Ja, det ´vill bli två skottningar hur man än bär sig åt. Det måste bli mycket vatten i vårfloden, men en fördel är kanske att det inte finns någon tjäle så det mesta kan gå rakt ner i marken.



Mia: Det ska bli mer i slutet på veckan.



Suss: Jag känner verkligen den djupaste sympati för Dig just nu. Här flyttar Du från lapphelvetet för att bl.a. slippa snön och mörkret och så blir det så här!!! Jag har inte lyckats hitta någon avbeställningssedel än.

2010-02-22 @ 19:34:16
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback