Klimatfiasko...

... kan man väl säga att FN har gjort. Alla har trott på varningarna som innefattar dränkta kuststäder och utdöda djurarter, horder av klimatflyktingar och växande öknar. Nu tonas klimatalarmen  ner ordentligt i kölvattnet på avslöjanden om överdrifter, okunskap  och fusk. Man säger numera ungefär så här:
- Det var nog
inte så farligt, vi har räknat fel lite grand och vi fick visst inte med alla faktorer, vi visste inte så noga.

FNs trovärdighet har tagit stryk och hela det globala miljöarbetet har tagit stryk. Säkert behöver vi göra en hel del av de åtgärder som följt på klimatlarmen, men det får bara inte vara så slarvigt grundat. Frågorna om den globala miljön är  allvarliga och det blir politiskt omöjligt att göra något vettigt om forskningen inte är ärlig från början, dvs erkänner resultatens  begränsningar.


Kommentarer
Postat av: Mia

Är det någon som med säkerhet vet det här? Inte enligt min åsikt. Väderlek är nu och klimat är långsiktigt, var det inte så det uttrycktes i TV:s Rapport ikväll?



Jag önskar att du har rätt... men jag är inte säker att det är så. Vi människor är de mest farliga rovdjuren, utan tvekan, vad gäller att förstöra naturen.

Postat av: Inga M

Mia: Jag tror också att vi måste ändra en hel del i vår livsstil om vi ska få långsiktighet när det gäller natur och resurser. Men detta med den osakliga klimathysterin riskerar att sabotera seriöst arbete på det här området.

2010-02-13 @ 00:31:14
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback