I söndags

Söndag var en långpromenad-dag. Jag gav upp skidorna med de klibbiga pjäxorna och gick istället till fots. >Och det gjorde många andra också. Rapporten om detta kommer inte förrän nu eftersom Blogg.se har varit nere ett dygn. Jo, många andra gick också i söndags i strålande sol och vackert vinterväder; först mötte jag Laila, sedan Anneli i Signebyn och Hjördis och så Rune och Margareta med spark. De andra gick med stavar. Gubben kom med spark och två hundar, jag hade Oskar med förstås. Jag var nog ute ett par, tre timmar på gående fot.


Han hade äntligen bestämt sig för att skotta ett tak, det blev på Tjärnshaget. Sen kom han alltså med sparken.

Vi gick till Göre lite drygt och vände där hemåt.


Över vägen gick spår av mård sa gubben och det var nog så. Den hade gått upp i en gran bredvid vägen men satt inte kvar när vi kom.


Och Moebraga såg vi på Prästgården på hemvägen och hon var lika vacker som vanligt! Kolla bara in bläsen! Och de vackra ögonen! Mamman bevakar henne noga. Nu har Gunnar börjat tömköra henne.



Kommentarer
Postat av: ingrid

Vackra hästar!!!!

2010-02-16 @ 19:46:40
Postat av: Inga M

Ingrid: Absolut! Jag kan gå en extrasväng för att få se henne! Det är något med färgerna, fux är fint, särskilt på kallblod. Och så den där bläsen.

Postat av: Mija

Hej Fuxan är så fin, o jag är partisk, gillar fuxar!

2010-02-20 @ 09:45:34
URL: http://plogflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback