Älg-en!


Det är något speciellt med förhållandet älg -enbuskar. Älgar kan fullständigt ignorera minst hundra enbuskar för att plötsligt kasta sig över en särskild. Ingen kan se att just den enbusken skiljer sig från andra enbuskar men alla älgar i området äter av den och ingen annan. Så här ser den stackars enbusken ut efter ett tag. Den här står nere vid sjön, nedanför Signebyn. Det  går en tjur och en ko i området, minst. Kanske fler också. Men det var de som vi såg när vi åkte skidor här förra helgen. Obegripigt vasst borde det vara att äta barr av en.

Kommentarer
Postat av: Mia

Tack för den kunskapen! Detta hade jag ingen aning om... att älgar äter enbuskar, om än inte alla duger.

Postat av: Suss

Hur kan de vilja äta en en? Obegripligt! Visserligen satt vår katt under tallen vareviga jul i 19 år och slet loss barr efter barr, men han åt dem inte.

Undrar om de skulle dricka en slurk gin också?

2010-02-24 @ 20:47:47
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Det verkar osannolik och vasst.



Suss: Kanske en slurk gin också skulle slinka ner! Fylla på äpplen i trädgårdar brukar locka!

2010-02-24 @ 21:34:36
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: TT

Det här hade jag aldrig hört talas om och jag berättade för min skogs-pekka, han visste inte heller.

2010-02-25 @ 16:22:06
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Inga M

TT: Nej jag visste inte heller det förrän nu när vi började prata om det och märkte att så är det faktiskt

2010-02-25 @ 22:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback