Torsdag 25;e november Arlanda hotellby








Här står Jazz o funderar på om det kan vara Märsta som syns där borta.

Vi åkte alltså upp till Umeå för att fira födelsedag.  Först blev det en natts stopp i Arlanda Hotellby, Märsta, onsdag till torsdag, eftersom gubben skulle dit på ett möte. Och där mötte vi snön. På vägen, efter E 18 såg vi två av de 11 långtradare som blåste av vägen på mindre än en timme den kvällen vid Bålsta ungefär. Vi hade inga problem att hålla oss kvar på vägen med dubbdäck och undrade förstås om de som blåste av, kan ha varit utrikiska långtradare utan dubbdäck. I ¨så fall var det nog problem att stanna kvar på vägen i halkan och den byiga vinden. Fast om man skriver så så kanske man blir anmäld till DO.

Jag hade tänkt mig en tur till Giresta, Örsundsbro,  men det var snöstorm på torsdagen så jag avstod, sparar det till sommaren.

Jazz var med förstås för att kunna jaga hare uppe  Norrland. Han var lite konfunderad över hotellrummet, det var ett hundrum som luktade - hund. Och så hörde han flygplan som startade och landade ibland och trodde nog att det var jordens undergång. Han åt inte och sov oroligt. När han kom ut fick han till sin egen förvåning direkt näsan i ett spår efter en fälthare. Många harspår var det. Fast det var fel ställe att jaga på.

Arlanda Hotellby har vi bott på förr, det är som en by, många hus med fyra rum i varje tror jag. Och så reception och matsal centralt. Hundrum fanns det.

Till vårdnadsbidraget återkommer jag senare, vill ha ett par fakta först.

Kommentarer
Postat av: anne

Först tänkte jag att du skrivit fel när jag läste E18, men så insåg jag att ni antagligen först kör österut och sedan norr, eller...? Eller var det Bålsta-mötet som var anledningen till denna ev omväg?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback